КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

петък, 9 октомври 2015 г.

Просо с листа от моркови и листа от червено цвекло / Millet leaves of carrots and beetroot leaves /



    Вареното белено просо е чудесна храна за болни и здрави.В днешното ми предложение реших да комбинирам в едно ястие просото и прясната зеленина - листата на морковите и листата на червеното цвекло.Получи се чудесно и вкусно, леко ястие.
НЕОБХОДИМИ   ПРОДУКТИ  : 
1 ч.ч белено просо, 3 ч.ч вода, щипка хималайска сол, 10 листа от червено цвекло, листа от 3 - 4 моркова, зехтин ;
Налейте водата в тенджера, подсолете я и сложете да заври.Измийте в гевгир беленото просо и го пуснете във врящата вода.Разбъркайте и намалете огъня до най - слабо / леко да къкри /Оставете така, под капак докато водата напълно се поеме и зрънцата на просото омекнат напълно.Извадете съда от огъня.
Нарежете на лентички листата от червеното цвекло, нарежете на ситно и листата на морковите.Към топлото, извадено от огъня просо добавете струйка зехтин и нарязаната зеленина.Разбъркайте и поднесете топло.При сервирането наръсете с листа от моркови.
        Да ви е сладко !
















6 коментара:

  1. Ели, много ме заинтригува! Колко време горе-долу се вари просото? Аз принципно много обичам булгур и си правех всякакви експерименти с него - най обичах с ябълки и орехи. Ама пусти зрънца... Имам малко проблеми със ставите на челюстта, та после така ме боли след хапване на булгур (сварен при това). Та въпросът ми е дали просото е по-мекичко?
    Иначе салатката е чудесна! Пък и от теб знам, че листата на цвеклото са по-полезни от самата грудка (още не съм попадала, за да опитам). :)
    Поздрави, Ели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери,
      времето за варене на просото е в зависимост от силата на огъня.Хубаво е да се вари на бавен огън.Вари се както ориза, обикновено около 20 минути са достатъчни.Да, меко е просото и много по - вкусно според мен и от ориза, и от булгура.
      Гери,
      повечето хора не са свикнали да консумират зеленина.А тя обикновено съдържа повече витамини.Това се отнася и за цвеклото, и за листата на морковите, които хората обикновено изхвърлят.
      Поздрави !

      Изтриване
  2. Ели, хапвала съм просо и ми допада. Тук непознато за мен са листата от морковите, които обикновено изхвърлям, а понякога са толкова красиви и буйни:) на село, в градината.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси,
      научих се да използвам листата на морковите и сушени и пресни.Сушени листа си приготвям сама, стривам ги и ги добавям към шарената сол.Пресните листа използвам вместо магданоз в ястия.Но често поставям зелени листа от моркови и в зелените сосове и смутита.
      Поздрави !

      Изтриване
  3. Ели, листата от моркови имат ли лека горчивина? Опитвала съм веднъж, но от купени моркови, и ми горчаха. Аз знам, че твоите са домашни, и затова питам. Страхотно ястие ни предлагаш! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди,
      не съм забелязала листата от моркови да горчат.Но ако морковите са закупени от търг.мрежа не се знае с какво са торени.Аз ги използвам редовно, нямало е случай да горчат.А сушени са чудесни като добавка към шарена сол или подправка за готвене.
      Поздрави !

      Изтриване