КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

сряда, 7 октомври 2015 г.

Салата с карфиол на пара, свежи зеленчуци и кълнове от киноа / Salad with cauliflower steamed, fresh vegetables and quinoa sprouts /




    Много хора днес, дори и с вече променен начин на хранене все още не практикуват пълно суровоядство.Така правя и аз, особено пролет и есен, когато получавам болки в стомаха.В тези случаи обикновено комбинирам топлинно обработени и сурови зеленчуци.
Тази вкусна салата , която спокойно може да замести основно ястие или гарнитура направих със сварен на пара карфиол и кълнове от киноа.Получи се превъзходно ястие.
НЕОБХОДИМИ  ПРОДУКТИ  ЗА  САЛАТАТА :
карфиол на пара ;
домати ;
моркови ;
корен целина ;
кълнове от киноа ;
зехтин или шарлан ;
щипка хималайска сол ;
Количествата на продуктите са според броя на порциите.
Сварете карфиола на пара или в много малко вода / да покрива дъното на съда /.Розичките трябва да останат леко сурови и хрупкави в средата.
Нарежете доматите на парчета, настържете моркова и корена от целина.Пригответе кълнове от киноа.
Поставете всички продукти в голяма купа, овкусете с мазнина и хималайска сол, разбъркайте и сервирайте.
Приготвяне на кълнове от киноа - приготвят се лесно и бързо.Залейте 2 равни с.л. сухо семе с вода за 12 часа, водата да покрива семената.Отцедете след това през цедка и оставете семето в съд на стайна температура докато покълне.Обикновено за два дни е готово.
           Приятен апетит !

















6 коментара:

  1. Обожавам карфиол,но суров....Ще пробвам тази богата салата,Ели!

    ОтговорИзтриване
  2. Миленка,
    и на мен вкусът на суровото броколи и карфиол повече ми харесва.Но имам проблеми със стомаха и се налага лека топлинна обработка.Кратката обработка на пара прави тези зеленчуци също много вкусни.Те трябва да са хрупкави и леко сурови.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Фантастична салата, Ели! Когато за пръв път приготвих карфиол го направих на пара. От тогава мина много време, но това пак е любимия ми начин на приготвяне. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Теди,
    и на мен като изключим суровият карфиол, който не мога винаги да консумирам карфиолът на пара ми е най - любим.Чудна салата се получи, която даже ми послужи като основно ястие.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. И аз обичам карфиола суров, или на туршия, или паниран. На пара не са ми по вкуса зеленчуците нещо:)), безвкусни са ми.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси,
      когато се приготвят зеленчуци на пара трябва много да се внимава да не се разварят т.е. да не омекнат напълно.Трябва да са обработени от парата, да са леко сурови и хрупкави.Тогава с дресинг от лимонов сок и зехтин са много вкусни.Но трябва правилно да се приготвят.Тези зеленчуци с дресинг в различни варианти са любими не само на нашето семейство.Редовно ги приготвях в заведението и много се харесваха.Трябва да се изпробва няколко пъти, опитът най - добре учи.
      Поздрави !

      Изтриване