КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

понеделник, 12 октомври 2015 г.

Целина за прясна консумация / Celery for fresh consumption /





      Целината е много вкусен и полезен кореноплод.Но обикновено, в сравнение с другите кореноплоди е по - нетраен.Затова винаги в късна есен приготвям настъргана целина на едрото ренде, която приготвям по два начина - една част замразявам във фризер, а друга част - в буркани за прясна консумация.
Настържете обеленият и почистен кореноплод на едрото ренде.Нарежете на ситно също стъблата и зелената част на целината.Объркайте всичко като леко го посолите с хималайска сол.
Насипете целината в буркани, хубаво притискайте с ръка, докато кореноплодът отдели собствен сок.Напълнете буркана, но не до горе.Залейте отгоре с малко растителна мазнина.
Така можете да съхраните целината до месец в хладилника.Може да се употреби за салати, ястия или добавка към сурови сосове.
    Приятен апетит !






6 коментара:

  1. Толкова да я обичаме целината....Всяка една нейна част е почти ежедневно на нашата трапеза,Ели!Идеята ти е великолепна!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Поредната страхотна идея, Елена,
    много обичаме целина, но този вариант не го знаех и ще опитам.
    Няма да пропусна да благодаря и за другите ти нови есенни рецепти.
    Поздрави за теб и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Ели, прекрасна идея! Не съм приготвяла по този начин, а е лесно и бързо. Аз обикновенно замразявам на кубчета и на дребни парченца за супи и ястия. Ще опитам и така! Весела нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди,
      това е целина предимно за пресни салати.Замразявам и аз , но за ястия.
      Поздрави !

      Изтриване
  4. Аз също много употребявам целина. Главите и аз настъргвам или режа на парчета и замразявам. Замразила съм и отделно дръжки и листа.
    Осолен съм съхранявала преди години магданоз, но става много солено и се отказах. Трябва да опитам с по-малко сол
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили,
      това е много леко солена целина.Не е подправка с много сол.Осоляването е слабо, само колкото зеленчука да пусне собствения си сок.Но може така и самостоятелно, и в комбинация с други зеленчуци да служи за салати.
      Поздрави !

      Изтриване