КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

сряда, 18 март 2015 г.

Лечебно действие и приложение на суровия картофен сок при язви, гастрити и колити / Curative effect and application of raw potato juice for ulcers, gastritis and colitis /



   Суровият картоф съдържа лесноусвоими захари, които при варене се трансформират в скорбяла.Сокът от сурови картофи е доказал своята ефективност  при отстраняване на петна, пъпки и други дефекти по кожата.Неговите прочистващи свойства се дължат на високото съдържание  на калий, сяра, фосфор и хлор в картофа.Все пак трябва да се подчертае, че тези елементи имат някаква стойност само ако сокът е получен от сурови картофи, които са изградени от живи атоми.Когато картофите са подложени на кулинарна обработка, тези органични елементи се превръщат в безжизнени атоми, които не оказват съществено влияние върху градивните процеси в тялото.
   Пресните ,сурови органично отгледани картофи имат приятен вкус и много хора ги включват в диетата си.В комбинация със сок от маркови или ябълка , сокът от картофи действа пречистващо на организма.
   Сокът от сурови картофи, в съчетание с моркови и целина, помага при гастрити, нервни и мускулни смущения като подагра и ишиас.Ежедневното пиене на сок от моркови, целина и картофи и сок от моркови ,цвекло и краставици води до бързи резултати, особено ако е съпътствано от здравословна диета, изключваща консумацията на месни продукти.
  Установено е ,че сокът от моркови, магданоз и сурови картофи облекчава затрудненията при емфизем.
   Преди години, когато дядо ми пролет и есен получаваше остри язвени кризи наша позната - полякиня сподели за употребата на суров картофен сок.Каза също, че в Полша този сок се продава във всяка аптека и може да бъде закупен от всички страдащи от колити, гастрити или язва.Употребявам редовно този сок самостоятелно, в началото ми се струваше безвкусен, но днес го предпочитам винаги при проблеми със стомаха.Този сок има чудотворен ефект при различни стомашни болки, заедно с босилека, живовляка, жълтия и червения кантарион , ореховото масло, кокосовото масло и зехтина.
ПРИГОТВЯНЕ НА СОК ОТ  КАРТОФИ :
1.Най - бърз и лесен начин е настъргването на картофа на ситно ренде и отцеждане чрез пресоване с ръка на получената маса, поставена в марля.
2.Сок получен в сокоизтисквачка.
3.Сок получен чрез отрязване на капаче, издълбаване на картофа и поставяне на мед в получената ямичка.Капачето се затваря.Прави се всяка вечер, а сутрин се изпива сока.
   СОК  ОТ  СЛАДКИ  КАРТОФИ / БАТАТИ / - Ботанически сладките картофи имат прилика с обикновените картофи.Те съдържат 1/3 повече въглехидрати под формата на естествени захари, както и три пъти повече калций , два пъти повече натрий и силиций и четири пъти повече хлор.Затова сокът от сладки картофи е по - полезен от този на обикновените картофи.Техните грудки са много деликатни, което налага употребата само на здрави батати, т.к.дори малък повреден или загнил участък може да влоши качеството на получения сок.
Сокът от картофи, батати и тиква е чудесен за стомаха, много добър очистител на целия организъм.
   И т.к. наближава пролетното равноденствие, при което се обострят всички стомашно - чревни проблеми / 21 и 22 март / употребете този сок самостоятелно или в съчетание с други зеленчуци.Ще си спестите много проблеми или престой в болница.
  Сокът от сурови картофи чудесно може да се съчетае със сок от спанак, който също в сурово състояние помага при тежки кризи.
В този критичен период е важно винаги да се приема по - малко храна от необходимото, без сол и подправки.Ето и нещо повече за суровоядството и проблемите със стомашно - чревния тракт -http://naturalnakuhnia.blogspot.com/2014/09/blog-post_40.html





Грудка от сладък  картоф

Обелената грудка, подготвена за сок

46 коментара:

  1. Нямах представа, даже мислех, че може да навреди. Като бяхме малки, ни казваха, че ако хапнем суров картоф, се вдига температура. А то какво се оказа... Благодаря отново, Ели! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Изненадваща индормация Елена! Аз пък си мислех, че суровите картофи съдържат соланин и са отровни ако се ядат сурови! Също бях чувала, че ако някой иска да симулира болен и да направи изкуствено температура яде суров картоф.
    Чувала ли си за това?

    ОтговорИзтриване
  3. Жани, Гери,
    чувала съм и аз, че когато човек яде сурови картофи вдига температура.Много голямо е наистина незнанието на хората.Не съм вдигала никога температура, има соланин / отровен е /, но това се отнася за зеленясалите картофи, които са престояли на слънце.За суровия сок от картофи, както писах научих от полякиня, която завърши тук в България специалност микробиология в Пловдив.Тя се чудеше защо българите не пият този сок, както това правят в Полша при стомашно - чревни проблеми.Но аз наистина съм изумена от свойствата и лечебните съставки на този сок.Неведнъж съм се спасявала по този начин от тежки болки в стомаха.Не съм изненадана, защото дори в аптеките виждам колко много фармацевти нямат никаква представа от лечебните свойства на растенията и с учудване ме поглеждат , когато споделя нещо с тях.Напр. скоро ме попита една фармацевтка защо купувам медицински въглен.А той е много добър сорбент т. е. поглъща всички отрови и е идеален за прочистване на стомашно - чревния тракт , използва се и като добавка към почвената смеска за кактуси.А също и при грип или повръщане.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Eлена, а как точно се пие този сок, т.е. по колко пъти и като количество. В момента имам някакви проблеми със стомаха, които се опитвам с билките на Тошков да уталожа, както и уж с диета, но честно казано не съм много наясно какво да ям или не, защото и в нетт информацията е доста противоречива, личната ми лекарка обикновено ме пита мене какво да ми изпише, така че се опитвам сама да се лекувам...

    ОтговорИзтриване
  5. Веси,
    от години се лекувам сама.В повечето случаи преди години от предписаните лекарства ставах понякога по - зле.Не знам при теб какъв точно е проблема, защото има различни видове язви, гастрити и колити.Получаваш ли киселини след нахранване?При всички случаи картофения сок няма да ти навреди, но картофите трябва да не са зеленясали.Аз пия сок от 1 - 2 или три картофи, като тези показани на снимката, това количество е за един прием.Но когато за първи път опитах започнах с 1 средно - голяма картофа.Може да се пие сок от картофи 1 - 2 или повече пъти дневно.Аз съм стигала и до положение да пия този сок през целия ден , смесен със сок от морков и ябълка.Винаги пролет и есен в дните на пролетно и есенно равноденствие / 21 - 22 март и същите дати за септември / пия по няколко пъти дневно сок от картофи / 5 - 6 пъти /.Когато имам леки болки винаги 15 мин. преди храна.Не трябва да използваш в никакъв случай готвени домати, лютеници и майонеза.Почти при всички хора с такива проблеми употребата им дава болки, киселини, кървене дори на язвите.
    Преди 1 година имах заведение за хранене и се убедих колко много хора страдат от различни увреждания на стомаха и червата и пият цял куп лекарства без никакъв ефект.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Елена!
      Аз от няколко години получих запечен стомах, понякога подуване и тежест. Сега от около месец обаче по-скоро в горната част на стомаха е проблема - оригване, парене, обикновено през нощта, леко е, нямам болка, но на два пъти ми стана зле и се наложи да повърна, за да ми олекне. Повърнатото беше кисело-горчиво, като прокиснало в стомаха ми. Не съм и ходила на лекар, пробвам с билкови таблети и уж по-лека храна. Може би и сама съм си виновна, защото редовно преяждах, и то вечер, след 20-21 часа, смесвах различни храни, при това си падам по-по пикантните неща:(

      Изтриване
    2. Веси,
      съдейки по написаното това са началните симптоми, но трябва да се вземат мерки, и то сериозни.Започни с пиене на картофен сок и ще видиш,че ще получиш подобрение.Можеш да правиш и различните смеси от сокове, които съм описала.При мен също така се започна и в резултат на лутане и изпробване на много неща съм достигнала до много бързодействащи и ефикасни лекове.Но трябва на всяка цена да се промени начинът на хранене - остри подправки, топлинно обработени домати, люта горчица и други пикантни, пържени, панирани, много мазни храни и ястия да се избягват.Правилната комбинация на храната, приготвена по суров или топлинно обработен щадящ начин винаги дава резултати.
      Поздрави !

      Изтриване
    3. Ох, това с промяната на начина на хранене не знам дали ще имам воля да направя. Това са ми любимите храни - пикантни, солени, пушени, месо, тестени, пържени, панирани, мазнички, сладки, т.е. най вредните. А всъщност това без което мога са точно суровите плодове и зеленчуци - не съм им много фен, каква ирония на съдбата, а...До днес не съм се съобразявала нито ден с това какво хапвам и сега, макар от три дни да хапвам уж по-леко това ме смазва психически и се чувствам гладна постоянно...А резултат няма.
      Обаче на теб изключително много ти благодаря за това, което правиш, за времето, което отделяш да помагаш на хората. Прегръщам те и ще се опитам поне мъъъничко да те послушам и да се опитам да съхраня здравето си, макар да не ми харесва факта, че няма да мога да хапвам това, което ми харесва.

      Изтриване
    4. Веси,
      много хора изпадат в същото положение като теб.При мен също беше така, но се убедих, че всичко е въпрос на придобити навици, на различни възможности да направиш храната хем здравословна, хем вкусна.
      Не искам да те плаша, но ще ти кажа, че когато човек не вземе сериозни мерки нещата се задълбочават.Така стана и при мен.А хронифициралото вече заболяване много по - трудно, с големи усилия се поддава на лечение.Не е невъзможно, но се изисква много четене и изпробване на различни природни средства за лечение.
      Здравословната храна, свиквайки с нея дори се оказва понякога по - вкусна.Стига да намерим начин да я приготвим по подходящата рецепта.
      Поздрави !

      Изтриване
  6. Можеш ли да изброиш какви точни стомашно-чревни проблеми имаш в предвид?

    ОтговорИзтриване
  7. Язва , колит, гастрит , но те всъщност са различни.Колитите и гастритите, както и язвите се делят на много видове, но при всички случаи няма да навреди суровия картофен сок, също тежест или лека болка в стомаха след хранене или болка около нервния сплит.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за тази статия Елена! Имам гастрит и спастичен колит , пробвала съм вече доста с сок от картоф смесен с морков , целина и мента ммм страхотно е , но си мислих че картофа е за жлъчните пътища и го бях спряла ...затова благодаря : )))) И още нещо здравословната храна е ужасно вкусна ако знае човек как да си я приготви много сте права , отне ми време ( добре че ми е хоби готвенето) но научих страхотни рецепти за найстина полезна и вкусна храна , не е толкова трудно! :) Но трябва да имаш желание за това, лошото е че найстина когато човек врче има нещо хронично тогава започва да мисли по друг начин...а колко по лесно е ако сещаме малко по рано....

    ОтговорИзтриване
  9. Колко време се пие сок от картофи и колко се почива

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Анонимен,
      няма ограничение за пиене на сока.Може да се пие всекидневно и цялогодишно.От 1 - 3 картофи сок всеки ден, не е отровен, не е опасен за здравето.Стига картофите да са хубави, не зеленясали.Може да се подслажда или да се смесва с морковен сок и сок от тиква или сок от ябълка.
      Поздрави !

      Изтриване
  10. А след колко време се осеща подобрение.става вапрос за хроничен гастрит.поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Анонимен,
      зависи как възприема организма лечението и на какъв стадий е болестта - напреднал или не.Аз вземам картофен сок пролет и есен, а през другото време също, но не редовно.Самият сок образува фимл в стомаха, спира киселините и болките.Пийте сока, няма да навреди и ще усетите как и кога ще имате подобрение.
      Поздрави !

      Изтриване
  11. Гастрита ми е повърхностен хроничен.преди празниците бях го укротил ,ама покрай трапезите по празниците малко се отпуснах и пак ме дразни от време на време.ще почна с сок от картоф.Искам да попитам свалят ли се килограми от него,че свалих бая покрай тия диети и ограничения на хранене.човек да се чуди какво да яде,на едно място пише едно на др.друго.Май ще си го носим цял живот.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Уважаеми господине,
      започнете със сок от картоф, няма да свалите килограми, няма да има вреда, ако няма полза и вреда няма да има.Аз имам язва и вече няколко години се лекувам само с природни средства.Но всяка година пролет и есен си чета молитви при свещеник и нямам сериозни проблеми.Без Божията помощ наистина няма излекуване.Трудно е повлияването на всяко заболяване.Вземайте сутрин по 1-2 с.л. зехтин за да има ефект.Спазвайте и диета.Ако имате киселини и сок от лук помага.
      Поздрави !

      Изтриване
  12. Здравей, Елена!
    На 20 години съм и от около 3 месеца имам проблем със стомаха. Дали е гастрит, дали е "рефлуксът", дали е някакъв вид язвичка, дали са просто киселини и болки в стомаха - не знам и никой лекар не ми казва всъщност какво имам. Дават ми диагноза "наченки на гастрит".. В менюто ми преди изобщо не включваше газирано, много рядко пържено, пикантно и люто -изобщо! Тоест просто не съм го дразнила чак толкова много.
    Всичко започна в началото на декември, когато страшно много ме болеше стомаха, болките бяха бая неприятни, гадеше ми се, лошо ми беше и т.н. Пих едни хапчета, други хапчета.. Двама лекари ми казаха "наченки на гастрит" и вторият лекар ми изписа 3 вида хапчета-1 нексиум, 2мотилиум и 1квамател на ден.. около месец ги пих и си казах не мога повече да се тровя... :(
    Приятелят ми ми каза, че една позната също имала проблем и пила сок от стар картоф и след 7 дни се оправила. За мое огромно щастие действа този картоф положително, но определено не премахва цялата болка завинаги. Пробвах и други билкови продукти, тъй като със семейството ми сме върли противници на химиите и пих гел от алое вера, което мога да ви кажа, че ми помогна доста! Поръчах си и нигела, но тази нигела е нещо страшно! Не мога да я пия, но я дават за точно стомашно- чревни проблеми.

    Видях, че си споделила нещо за 1сл зехтин всяка сутрин?! Има ли още нещо, което би препоръчала? Наистина болката е толкова неприятна, че не мога да опиша...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      и аз съм минала по този път и знам със сигурност,че лекарствата не помагат.Ако имате киселини помага и сок от лук с мед.Сокът на спанака, моркова също помагат много.От билките помагат живовляк, жълт кантарион, босилек, червен кантарион, градински чай и други.Пийте чист хубав студено пресован зехтин сутрин.В него могат да се накиснат посочените билки.Чаят от запарен 1 лист смрадлика за 1 минута също помага.Лютата червена сушена чушка заедно със семките помага много, но внимавайте - пробвайте с малко количество и вижте как ще ви действа.Сок от алое също може да се взема или ампули.Вземала съм и аз също.В никакъв случай не консумирайте топлинно обработени домати или майонеза с яйца, също солени храни.
      Давам Ви съвети в най - общи линии, но всичко е изпробвано и със сигурност помага.Суровият картоф помага също много, вземайте го редовно.
      Поздрави !

      Изтриване
    2. Благодаря Ви! :)

      Изтриване
  13. Здравейте, Елена! Благодаря за чудесната статия! Бихте ли споделили как точно се приема медицински въглен за прочистване на стомашно-чревния тракт, а също и при грип и повръщане. Интересувам се и как се приема лютата червена сушена чушка заедно със семките. Относно картофите съм чела, че червените картофи са най-лечебни. Дали е така?
    Поздрави! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Теди,
      медицинският въглен се приема точно както е описано на опаковката.При проблеми могат да се вземат до 10 таблетки дневно.Няма проблем, през 2 часа.При простуда и грип медицинският въглен е добре да се приеме в ударна доза веднага след като почувстваме неразположение - например по 2 - 3 таблетки на всеки час / по 6 таблетки до 9 дневно в зависимост от състоянието /.
      Лютите чушлета трябва да са сушени и червени.Започва се с минимална доза в зависимост от това как ще се почувства човек.Аз започнах първоначално да приемам чушлетата без семките като увеличих постепенно бройката до 5 чушлета на всяко хранене - обяд и вечер.Но това става постепенно, следи се как ще се чувства човек и как му понасят самите чушлета.Обикновено има различни сортове в зависимост от лютивината.В устната кухина се чувства парене и силна лютивина, а там където има проблем в стомаха се чувства силно загряване, успокояване на болката и в последствие много приятно чувство на сгряване.
      Най - полезни са сладките картофи / батати /,червените също, но жълтите картофи / с напукани корички / са вкусни като сок и няма проблем да се използват при нужда.
      Поздрави и весело лято !

      Изтриване
  14. Благодарности, Ели! В аптеката продават въглен на прах. Дали да не пробвам него? Относно лютите чушки-лютият домашен червен пипер, дали върши същата работа? От моята лична опитност да кажа това, което ми помага при стомашни проблеми, освен всичко по-горе изброено, са хуска, хумата и метода на Николай Шевченко. Най-трудно решим е проблема с емоциите. Мисля, че радикалното решение е някъде там.. Поздравче от мен за уникален ден!! :)) https://www.youtube.com/watch?v=KlwTD9hk4kA

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, здравей,
      във всяка аптека би могло по заявка да се поръча медицински въглен на таблетки.По - лесен и удобен е приема им.Въгленът на прах ще се приема по - трудно, а и не би могло да се носи напремер в дамска чанта и да се употреби при нужда.Аз винаги нося въглен на таблетки в дамската си чанта.Даже и сега в големите горещини е добре от време на време да се приемат 1 - 2 таблетки за по - добро прочистване на целият стомашно - чревен тракт.
      Според мен лютият домашен червен пипер може да се използва, но не бива да е купен от търговската мрежа, защото винаги има добавки към него.А за лечение задължително трябва да е напълно натурален.Да, много , много важни са емоциите - силни притеснения, страх, неприятни преживявания.Използвала съм и аз хума за пиене и наистина помага.
      Поздрави и благодаря за интересните коментари !

      Изтриване
  15. Ели, благодаря ти за ценните съвети! А също и затова, че настолни неща са казани в един пост! Веднага след като попаднах на твоята статия, започнах да пия сок от сурови картофи. И да ти споделя - много ми е добре! Този път мисля да постоянствам. От личен опит разбрах, че не можеш да се отървеш от хроничната болка, ако не участваш ЛИЧНО в процеса, ако не постоянстваш, ако не събудиш вътрешната си мъдрост и не промениш кардинално навиците си, и отношението си към това, което те заобикаля. Цялостното изцеление е съвкупност от компоненти, които съставляват начина ни на живот. Иначе няма оправия! Признавам, не е лесно!! при съвременната динамика на живот, но разбрах, че ако не отделиш време да си здрав, ще се наложи да отделиш достатъчно време да си болен!! Поздравче от мен за благословен ден! :)) https://www.youtube.com/watch?v=M-PJp_ChZMM

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди,
      картофеният сок помага много, знам го от личен опит.Но наистина трябва постоянство.Аз също всеки ден вземам чист зехтин, прополис, напоследък и 1 с.л. смляна чубрица.Без постоянство няма резултати.Стига се до усложнения и болници.
      Няколко пъти вече съм си чела молитви за язвата при православен свещеник и съм се оттървавала от много силни болки и кризи.Осветеният хляб, който се дава в църквата за здраве на българският народ както и нафората са ми помагали десетки пъти при болки и кризи.Светената вода, както и Йорданската много помагат.Знам го от личен опит.
      Поздрави и лек и благословен ден !

      Изтриване
  16. Изключително благодаря за ценната информация. И от мен няколко въпроса - може ли вместо сока, направо да се яде целия картоф? Веднага след като прочетох статията се престраших и изядах един сладък картоф, който за ое учудване се оказа доста вкусен. За сока от суров лук и меда - това са едни от храните, които при мен причиняват ужасни киселини, защо е така? По принцип ям много неполезни неща, но въпреки това рядко имам кризи, но този път карам ужасна с подут корем, киселини, неприятно чувство в стомаха. Гладна съм обаче почти не смея да ям вече. 2 лекарства смених и чакам сега фекални изследвания за някаква стомашна бактерия, но докато не се изчистят лекарствата, които съм пила от организма, няма как да се направят. Така че 2 седмици трябва някак да изкарам с помощта на по леки лекарства и заравословни и леки храни, но още незнам и кое е леко за стомашни проблеми.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здреавейте,
      радвам се,че сте получили облекчение.По принцип може ако понасяте да настъргвате картофа към салати, с добавен лимонов сок, защото иначе потъмнява.Сокът се приема по - лесно и по - бързо се усвоява.Зависи каква е диагнозата - гастрит ли е, язва ли е.Има различни видове язви и различни видове гастрити - при едни меда пречи, при други не.Сигурно ви изследват за Хеликобактер пилори.За наличие на тази бактерия в смисъл ако я има се вземат кръвни изследвания, за лечението - антибиотици.За стомашни проблеми помагат различни храни, но най - напред уточнете диагнозата.Имам специална публикация за храните помагащи при болен стомвах и черва.
      Поздрави !

      Изтриване
  17. Здравейте , Елена Вие как се справихте с хеликобактера пилори ? Аз пих антибиотици 10 дни, предписани от личния лекар и не можах да се изчистя от бактерията. Преди антибиотиците стойноста ми беше 1,6 , а след лечението 1,39, при граница 1,1. Казаха ми , че след 3 месеца пак ще повторя курса с антибиотици .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Коце,
      аз нямах Хеликобактер пилори, не съм пила антибиотици.Имам язва, но тази бактерия при мен не се откри.Но от опит мога да Ви кажа,че навремето доста си изпатих с една друга бактерия и бях пила 8 антибиотика, предписани от лекари и то един след друг.Спасих се с гладуване на вода за 10 дни.Единственият начин да победим радвитието на вирусите и бактериите е чистият организъм и силната молитва към Бога.Друг начин за мен няма.Всичко друго като чиста химия понякога е само една заблуда,че нещата ще си дойдат на мястото.Разкаянието за грехове, силната молитва и прочистването на организма са основа за здраве.А многото антибиотици - напротив, проблем и влошаване на нещата.
      Поздрави !

      Изтриване
  18. Здравейте, Елена. Аз имам язва и колит. Мога ли пия сок от картофи, когато колитът ми е обострен и имам диария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      да сокът от картофи е полезен и при колит.Можете да го смесвате и със сок от моркови и спанак.Тези сокове също ще ви помогнат много.Сокът на суровия спанак много помага и заздравява вътрешни рани.Спрете употребата на сол също.
      Поздрави !

      Изтриване
  19. Прекрасна статия, поздравления!Аз пия сок от суров картоф вече почти от 20 години- всеки ден, по няколко пъти. Като дете страдах от ужасен гастрит и колит и никакви лекарства и природни рецепти не помагаха.След приема на този вълшебен сок, всичко се оправи. Пиех го и през време на двете си бременности, както и по време на двете си дълги кърмения. Резултатът е, че оправих не само стомаха си, но и се отървах от куп други неразположения- често главоболие, постоянни боледувания, отпадналост, неврози, възпаления в отделителната система и прочее. Сега, от всичко това, няма и следа. Сок от картоф давам и на порасналите си деца, и при тях също има редица оздравителни и здравословни ползи. За мен сокът от суров картоф е истинска панацея. Като разказвам на познати, повечето се чудят, защото знаели, че суровият картоф бил отровен и повишавал температурата. При нас обаче е точно обратното- сваля я. Няма по-добро средство за лечение от този невероятен зеленчук.
    Поздрави, и още веднъж, поздравления за статията!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      радвам се,че сте посетили блога ми и сте оставили толкова хубав коментар.За този сок ни каза навремето една полякиня / приятелско семейство /, но за неговите ползи разбрах и от д - р Норман Уокър.Наистина е вълшебно средство за стомаха и не само.Но топлинно обработените картофи, които хората сега толкова често консумират имат обратен ефект - не прочистват, а задръстват организма.Чистото обработено топлинно картофено нишесте образува налепи по органите.А суровият картофен сок не е причина за висока температура, това е една измислица, мит.Още по - вкусен е сокът на сладкия картоф.Но суровият картоф много добре прочиства и е наистина балсам за тялото във всяко едно отношение.Няма по - добро средство за лечение на стомашно - чревния тракт от суровия картофен сок.Той е евтин и достъпен, а ползите от него са многобройни.Но рекламата на различни средства за лечение днес е толкова голяма,че простичките и евтини средства за лечение почти сме ги забравили.
      Поздрави сърдечни, бъдете здрава !

      Изтриване
  20. Здравейте, бихте ли препоръчали сока от картоф или нещо друго за рефлукс?
    Всичко добро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Анонимен,
      установете причините за рефлукса.Връщането на киселини от стомаха към хранопровода може да се дължи на камък в жлъчката, на промяна в киселинно - алкалното равновесие вследствие употреба на различни храни.Има и ред други причини.Затова трябва със сигурност да се знае каква е причината.Направете изследване с бариева каша.Надявам се,че ще Ви обяснят каква точно е причината.
      За сока от картофи / сурови / - помагат при киселини, но ако причината е камък в жлъчката суровото нишесте ще е проблем.В смисъл ще увеличава камъка.Затова е добре да се установи на всяка цена причината за рефлукса и тогава да се пристъпва към лечение.Ако причината е камък в жлъчката употребата на зехтин и лимонов сок ще спре рефлукса.
      Поздрави !

      Изтриване
  21. Здравейте Елена Димитрова,
    Преди време започнах диета, в която беше включена сока от суров картоф сутрин на гладно. Имаше ефект. Как се пие лимоновия сок със зехтина.
    При подагра препоръчате сока на суров картоф и целина. В какви пропорции се пие.
    Благодаря за отговора.
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  22. Здравейте,
    Сокът от картофи се пие самостоятелно или в комбинация с морковен сок.А сокът от целина го смесвам със сок от ябълки и моркови.Целината е в най - малко количество, а морковите и ябълките може да са в равни количества или единия сок да преобладава.За подаграта пийте отвара от билката камшик.От листата на камшика се приготвя и вкусна зеленчукова салата.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  23. Здравейте. Има ли значение колко време е преседял сокът от картоф? В смисъл, дали може да се направи сутринта и да се пие през целия ден? Защото в нета навсякъде пише прясно изцеден, което малко ме обърква.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Сокът от картоф трябва задължително да е пресен.Приготвяте и веднага употребявате.Без престой на стайна температура или в хладилник.Сокът се окислява от въздуха и потъмнява също както и картофите когато ги обелите и престоят без да са поставени във вода.Ако желаете този сок смесете с мед или морковен сок докато свикнете да го пиете самостоятелно.
      За всички сокове важи правилото - пият се пресни, току - що приготвени.Някои сокове могат да се съхранят в хладилник, в плътно затворен съд / стъклен / с капак.Ако приготвяте по - голямо количество / 1 литър и повече /.

      Изтриване
    2. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    3. Здравейте,
      Ако сте зает и нямате време можете да приготвите сока от цяла , добре измита , необелена картофа.Отрязвате капаче, издълбавате леко вътрешността, добавяте 1/2 ч.л. мед и затвяряте с капачето.Аз това го правя вечер преди сън.Сутрин изпивате отделения сок.
      Поздрави, дано съм полезна !

      Изтриване
  24. Да. Мерси за бързата реакция. Аз го изпих без да го смесвам. Не ми е неприятен вкусът. Предполагам, че след няколко пъти даже може и да ми хареса.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да.Трябва да свикне човек.Може да се смеси сок от обикновена и от сладка картофа / батат /.Също са много полезни бататите за проблеми със стомаха.
      Поздрави !

      Изтриване