КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

вторник, 24 юни 2014 г.

Кюфтета от покълнал лимец /Meatballs sprouting spelled /

    Тези кюфтета могат да се приготвят от покълнала пшеница или лимец.Пшеницата при някои хора с болен стомах предизвиква киселини,поради високото съдържание на глутен.
      Аз използвам от известно време лимец.Технологията за покълване е следната : определеното количество сухи зърна /при мен 250 грама / се заливат с вода ,докато ги покрие.Престояват така 12 часа,водата се отлива .За 1-2 дни при стайна температура се появяват малки кълнове.Сутрин и вечер промивам в цедка зърната с вода.Те трябва да са влажни,но не да плуват във водата.
     Зърната смиламе в пасатор или машинка за мелене на месо.От сместа с влажни ръце оформяме кюфтета.Съхраняваме в хладилник,покрити с фолио.
     Към сместа аз добавям смлени ядки,сусам,ленено семе,сушени зеленчуци,пресни или сушени подправки или смлени сушени плодове.
        Най -често в сместа добавям смлени орехи,чесън-пресен или сух.
     Тези кюфтета могат да се съхраняват в хладилник,покрити с фолио.Обикновено ги приготвям в неделя и вземам  за работа.Трайност  -една седмица.
    Приятен  апетит!



2 коментара:

  1. И това предложение ме заинтригува, Елена,
    звучи много свежо и апетитно - ще ми се да опитам....
    Благодаря за интересните идеи, поздрави и хубава вечер.

    ОтговорИзтриване
  2. Преди да опиташ да приготвиш рецептата прочети публикацията "Как да започнем да употребяваме кълновете?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване